wtorek, 31 stycznia 2017

Łapacz snów

Dzisiaj w ramach inspiracji dla Wycinarni przygotowałam łapacz snów.
Czy wiecie co to jest łapacz snów (dreamcatcher)?
 W Wikipedii możecie przeczytać, że „według wierzeń niektórych plemion Ameryki Północnej sny nawiedzające śpiących w domu musiały przejść przez łapacz snów. 
Gęsta sieć amuletu miała przepuszczać jedynie dobre sny, 
a zatrzymywać nocne mary, które ginęły wraz z pierwszymi promieniami słońca.
 Taki sen miał łapać się w sieć i spływać po piórach.”










PODPIS

2 komentarze:

  1. Marta, wspaniały łapacz. Niby wiadomo o co chodzi, ale nie znałam tej "bajki" do końca, szczególnie o tych piórkach. Dzięki za wyjaśnienia. Teraz będziesz miała same dobre sny 😃

    OdpowiedzUsuń
  2. Kusi mnie, aby zrobić taki łapacz snów. Mam klasyczny ze wstążek, ale bardzo ciągnie mnie do udekorowania takiej gotowej bazy! Są fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń